رضوان

آخرین اثر مکتوب استاد مجید جعفری تبار

رضوان

آخرین اثر مکتوب استاد مجید جعفری تبار

گویا نبودن ظاهر متن استخاره‌ها برای مقایسه

با عنایت به اینکه خوب بودنِ یک امر، همیشه مترادف با تناسب داشتن آن با شرایط و افرادى که آن را قرار است انجام بدهند نیست این مطلب امکان دارد که در مقایسه، چیزى خلافِ ظاهرِ جواب‌ها گفته شود.یعنى چه بسا انجام یک کارِ بسیار خوب به دلایلِ گوناگون - در شرایطى و براى افرادى - ترجیح نداشته باشد. لذا بعید نیست که در مقامِ مقایسۀیک کارِ«خوب» با یک امرِ«بسیار خوب»، انجام فعلِ «خوب»که با شرایط و اوضاع و احوال،تناسبِ بیشترى داشته باشد توصیه شود. لازم به ذکر است که تشخیص این فرض با شخصِ آیة‌ الله‏ جعفرى ‏تبار مدّ ظلّه است و بنا به فرمایش ایشان ملاک، متنِ آیات قرآن است نه آن چیزى که فرصت مى‏کنند تا به عنوان جواب براى متقاضیان استخاره بنویسند.

دانستن این مطلب نیز می‌تواند سودمند باشد که حضرت آیة الله جعفری‌تبار، طبق برنامه‌ای مفصّل – و برای آنکه بعد از خودِ ایشان نیز قابلِ استفاده باشد -، قیاسِ تمامِ آیاتِ قرآن را با یکدیگر تعیین نموده‌اند و این گنجینه همچون گوهری ارزشمند در کنار آثار دیگر ایشان موجود و برای آینده قابلِ بهره‌برداری است. 

برگرفته از سایت اتخاره استاد مجید جعفری تبار 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی