رضوان

آخرین اثر مکتوب استاد مجید جعفری تبار

رضوان

آخرین اثر مکتوب استاد مجید جعفری تبار

اشاره به جزئیّات نیّت‌ها در پاسخ استخاره

در اکثر قریب به اتّفاقِ اظهار نظراتِ مراجعین،این نکته به چشم می‌خورَد که پاسخ استخاره دقیقًا مطابق با نیّتِ درخواست کننده بوده است.

حتّی به جزئیّاتی اشاره شده که افرادسؤال کرده‌اند:«آیا حاج‌آقا، نیّت ما را فهمیده‌اند؟!»

این در حالی است که دفتر استخاره به هیچ وجه از نیّت درخواست‌کنندگان - حتّی اگر خود آنها مایل به بیانش باشند–چیزی نمی‌پرسد؛

مگر در صورتی که خودِ فرد سؤال داشته باشد که آیا می‌شود برای فلان نیّت، استخاره گرفت یا نه.تنها به این دلیل ممکن است اجازه داده شود تا مراجعین نیّت خود را بیان کنند ولی در عین حال، نیّت مردم به حضرت آیة الله جعفری‌تبار گفته نمی‌شود زیرا ایشان در این مورد فرموده‌اند که اساسًا نمی‌خواهند نیّت افراد را بدانند حتّی اگر خودشان آن را بیان کرده باشند.

ویژگی استخاره‌های حضرت آیة ‌الله جعفری‌تبار توضیحات و تفصیلاتی است که ضمن عنایت کامل ایشان به استفاده از تعابیر و الفاظی دقیق،در آنها به نکات اخلاقی، عرفی، روانشناسی، جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی اشاره می‌کنند و علاوه بر تعیین خوب یا بد یا متوسّط بودنِ پاسخِ یک استخاره، توصیه‌هایی را نیز در متن پاسخ‌ها ذکر می‌نمایند که حالت مشاوره دارد و برای اهل نظر و نکته‌سنجان و ظریف‌بینان درهایی می‌گشاید و ایشان را به صلاح و خیر رهنمون می‌شود.

بعضًاافرادی به مبالغه پرداخته و سخنان اغراق آمیزی می‌گویند و متأسّفانه با برداشت‌هایی نادرست، تفسیر ناب آیات قرآن را - که مبتنی بر انسانیّت و حرّیّت و برگرفته از تعلیمات و معارف اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم است- در ردیف خرافاتی همچون طالع‌بینی و فال و سحر و جادو و ارتباط با عوالمی موهوم قرار می‌دهند!

حضرت آیة الله جعفری‌تبار علاوه بر نفی این مسائل، به خطری که اینگونه طرز فکرها برای رشد و تعالی مادّی و معنوی جامعه دارد در درس‌ها و سخنرانی‌ها و مکتوبات متعدّد تأکیدفرموده‌اند. 

برگرفته از سایت استخاره استاد جعفری تبار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی