رضوان

آخرین اثر مکتوب استاد مجید جعفری تبار

رضوان

آخرین اثر مکتوب استاد مجید جعفری تبار

 

دو شرط برای گیرندۀ استخاره مهم است؛ شرط دومِ آن «علم» است؛

لکن بعضى فکر مى ‏کنند که فقط و فقط علم است که مهم است.

طبیعى است که در استخاره با قرآن، «علم» مهم است و استخاره گیرنده اگر معناى آیه و تفسیر آن را نداند، نمى ‏تواند از قرآن استفاده کند، امّا این تمامِ شرط نیست.

خود قرآن مى ‏فرماید که: «قرآن، انسان بد را هدایت نمى‏ کند»(قرآن کریم، سورۀ مبارکۀ اسراء، آیۀ 82).

اگر کسى عالِم باشد و حتّى اَعلَمِ زمانه باشد، امّا به دنبالِ منافع شخصى خودش بوده و جاه طلب باشد، قرآن او را هدایت نمى ‏کند.

یعنى دستِ چنین کسی هنگام استخاره، آن صفحه‌ای را که باید بیاورد، نمى ‏آوَرَد، بلکه گمراهش مى ‏کند. قبل از علم، چیز دیگرى لازم است که مهم همان است. آن کسى که قرآن را باز مى‏ کند، باید قلبی سلیم داشته باشد تا وقتى قرآن را باز مى ‏کند، آن آیه، درست بیاید؛و بسیار روشن است که آمدن آیۀ مربوط، به خاطر علم نیست بلکه به خاطر چیز دیگرى است، که اوّلین شرط هم همان است، و اگر باشد، خدا او را راهنمایى مى‏ کند.

وقتی شرایط فوق برای گیرندۀ استخاره ضرورت دارد پس طبعًا کامپیوتر یا غیر آن صرفًا می‌توانند کار تسهیل تماس و گرفتن جواب را فراهم کنند نه اینکه هر کسی با خودِ این وسایل بتواند استخاره بگیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی